النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

چگونه خرج کنیم و چگونه پس انداز کنیم؟


چگونه با پول کم پس انداز کنیم,چگونه پس انداز کنیم

چگونه پول خرج کنیم

 

این کار کمک می‌کند تا بهتر بتوانید هزینه‌ هایتان را مدیریت کنید. برای شروع می‌توانید از الگوی پیشنهادی زیر استفاده کنید. گاهی وقت‌ ها عدم موفقیت‌های مالی به علت داشتن الگوهای مالی قدیمی و نادرست اتفاق می‌افتد. شما با تغییر این الگوها، می‌توانید رفتارهای مالی‌تان را بهبود بخشید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

بودجه‌بندی کنید

مخارج و درآمدتان را کنترل کنید تا تصویر دقیقی از موقعیت اقتصادی‌تان داشته باشید. فاکتور‌ها را نگه دارید و مخارج‌ را بلافاصله در دفتر بنویسید. جمع هزینه‌ی ماهانه‌ی قبض‌ها را هم به بودجه‌بندی‌تان اضافه کنید.

 

از این الگو پیروی کنید.

 55 درصد برای نیازهای اصلی و روزمره

 10 درصد برای یادگیری و آموزش

10 درصد برای تفریح و لذت

10 درصد برای پس‌انداز

10 درصد برای پس‌انداز بازنشستگی

5 درصد برای هدایا و امور خیریه

 

این الگو فقط یک نمونه پیشنهادی است و هر فردی می‌تواند با هر میزان درآمد، برنامه مالی متناسب با موقعیت و وضعیت خودش تنظیم کند و مقدار پولی که در اختیار دارد، به درصدهای کوچک‌تری تقسیم کرده و بودجه‌بندی کند.

 

چگونه با پول کم پس انداز کنیم,چگونه پس انداز کنیم

چگونه پول خود را پس انداز کنیم

 

برای مخارج‌ برنامه‌ریزی کنید

برای اینکه کمتر خرج کنید لحظه‌ای تصمیم نگیرید، هنگامی که در منزل هستید با آرامش لیست خریدتان را بنویسید.

 

قبل از خرید از چند مغازه دیدن کنید، قیمت تقریبی جنس‌های مدنظرتان را یادداشت کنید، بدون اینکه چیزی بخرید به خانه برگردید و در آرامش کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید بخرید، کمتر در مغازه می‌مانید و پول کمتری خرج می‌کنید.

اگر به هر خرید به‌عنوان یک تصمیم مهم نگاه کنید، عاقلانه‌تر تصمیم می‌گیرید.

 

کالایی را برای سرگرمی امتحان نکنید و تست‌های رایگان را نپذیرید، در غیر این صورت حتی اگر قصد خرید نداشته باشید وسوسه می‌شوید خارج از برنامه خرید کنید.

 

وقتی احساساتی یا گرسنه اید به خرید نروید

در مواقعی که احساساتی هستید مثلا خیلی خوشحالید و یا ناراحتید به خرید نروید زیرا ممکن است ولخرجی کنید و چیزهای غیر ضروری بخرید.

 

در برخی اوقات برای فرار از احساسات منفی به خرید کردن لوازم غیر ضروری روی می آوریم . اگرچه خرید چنین وسایلی برای لحظاتی ما را شاد می کنند، اما این شادی به زودی از بین می رود و آن وقت ما می مانیم و جیب خالی ! در مواقع گرسنگی نیز به خرید نروید چون ممکن است گرسنگی به شما فشار بیاورد و به محض دیدن هر خوراکی و وسیله ای آن را بخرید


https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/spend8-how-save.html

راههای رهایی از افکار مزاحمِ دوران قرنطینه



افکار مزاحم,چطور افکار مزاحم را از ذهنتان بیرون کنید

افکار مزاحم

 

در خانه ماندن سخت است. اغلب ما روزانه مشغولیت کاری داشته‌ایم که حواس مارا به خود جلب می کرده‌اند. حالا که این روزها مجبوریم در خانه بمانیم و آنها نیستند، ما باید بتوانیم خود را از در افتادن به گردونۀ مکالمه ذهنی خلاص کنیم. راهی بیابیم تا بتوانیم از شر آشفتگی افکار مختلف آسوده شویم.

هرکدام از ما ممکن است بارها دچار این حالت شده باشیم که در زمان انجام کاری از جمله کارهای روزمره، مطالعه و ... افکار مزاحم به سراغ مان آمده و باعث اتلاف وقت و کاهش بازدهی کاری که در حال انجام آن هستیم شده است.

 

راهکارهایی پیشنهاد می شود که در ادامه به صورت مختصر می خوانید.

- سعی کنید با مدیریت درست خود، عواملی را که ممکن است باعث ایجاد حواس پرتی شود از خود دور کنید. برای مثال استفاده از تلفن همراه را به زمان های خاص محدود کنید.

 

- هر وقت احساس کردید که افکار منفی سراغ تان آمده، وضعیت خود را تغییر دهید و به کار دیگری سرگرم شوید.

 

- از خودتان بیش از توانایی تان انتظار نداشته باشید و سعی کنید از میان اهداف خود، هدفی را انتخاب کنید که امید بیشتری به موفقیت آن دارید.

 

-برای خود جعبه ای درست کنید و هرگاه افکار مزاحم و ناامیدکننده باعث رنجش خاطر شما و به هم زدن تمرکزتان شد، آن ها را روی کاغذی بنویسیدو درون جعبه بیندازید و هر چند وقت یک بار جعبه را باز کنید. در آن زمان خواهید دید که خیلی از افکاری که ذهن شما را درگیر کرده بود، اتفاق نیفتاده و ارزش فکر کردن نداشته است.

 

افکار مزاحم,چطور افکار مزاحم را از ذهنتان بیرون کنید

رهایی از افکار مزاحم

 

- از مواردی مانند چشم و هم چشمی و حسادت که خود باعث ایجاد افکار منفی است، دوری کنید.

 

- یکی از ریشه های افکار منفی و مزاحم انزوا و گوشه گیری است پس سعی کنید اوقات خود را در جمع دوستان مناسب و خانواده سپری کنید.

 

- اعتماد به نفس خودتان را با کارهایی مانند ورزش و تغذیه سالم و تقویت حافظه افزایش دهید و هرگز به دیگران اجازه ندهید با گفتار و رفتار خود خللی در آن ایجاد کنند.

 

- به یاد داشته باشید؛ این افکار ماست که واقعیتمان را می سازد. همان طور که در بالاتر ذکر شد ما هیچ گونه کنترلی بر آشکار شدن و چگونگی وقایع زندگی خود نداریم، حداقل بخشی از ذهن خودآگاه ما تنها توانایی دیکته کردن برخی وقایع را دارد و این افکار ماست که با شکل دادن انرژی برای ما ایجاد واقعیت می کند. بنا به قانون جذب؛ ما هر بیشتر در مورد چیزی نگران باشیم، همان نتایج نگران کننده را به سوی خودمان جذب می کنیم.

 

ما باید نسبت به افکار خود آگاهی بیشتری داشته باشیم زیرا که افکار ما دارای قدرت بیش از اندازه ای است که حتی بتوانید فکرش را بکنید. اگر نگران از دست دادن شغلتان باشید، با این نگرانی؛ احتمال اخراج خود را بیشتر می کنید.

 

- لحظه حال را دریابید. یکی از کارهایی که در منزل حواس ما را به خود معطوف می کند اندیشیدن راجع به گذشته و زنده کردن صحنه هایی از زندگی و اندیشیدن در مورد آن‌ها است.

 

این کار علاوه بر ایجاد افکار مختلف و آزارنده راجع به وقایعی که تمام شده اند موجب می شود که ذهن ما در مورد آینده هم این کار را انجام دهد و شروع به ایجاد افکار نگران کننده و تغذیه از آن‌ها کند.

 

وقتی که زمان زیادی را صرف تفکر در مورد آینده می کنیم،  به سادگی ذهنمان به سمت و سوی سناریوهای بد متمایل شود.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/annoying8-quarantine-thoughts.html

راههای مقابله با افسردگی بعد از فارغ‌التحصیلی



مقابله با افسردگی,راههای مقابله با افسردگی

افسردگی بعد از فارغ‌التحصیلی

 

تجربه‌ی افسردگی بعد از دانشگاه از چیزی که فکر می‌کنید رایج‌تر است. پس اگر از افسردگی بعد از فارغ التحصیلی رنج می‌برید، بدانید تنها نیستید و می‌توانید از دیگران کمک بگیرید.

افسردگی فارغ التحصیلی علت های گوناگونی دارد که یکی از این علت ها، از دست دادن هویت است که راه های زیادی برای غلبه بر این علائم و علل ها وجود دارد.

 

افسردگی فارغ التحصیلی به خصوص در جوانانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند و در کشور خودشان به دنبال کار هستند شایع تر است زیرا وفق دادن خودشان با فرهنگ کاری کشورشان کار سختی است.

 

یک دوره ی انتقالی و گذار وجود دارد که حتما باید به فرد کمک شود تا آن دوره را بگذراند. بهترین کسانی که می توانند در این زمینه کمک کنند افرادی هستند که خودشان این مرحله را از سر گذراندند و این دوره ی انتقالی را با موفقیت طی کرده اند.

 

شما تنها نیستید

همان‌طور که گفتیم این مسئله خیلی مهم است که خود را تنها فرض نکنید. خیلی از فارغ التحصیلان دیگر نیز احتمالاً مشکل شما را دارند.

 

تمام کردن دانشگاه و زندگی دانشجویی، بازگشت به خانه و جست و‌جو برای یافتن شغل مناسب، سرخوشی اولیه از گرفتن مدرک تحصیلی را از بین می‌برد و شما را ناگهان با دنیای واقعی رو به رو می‌کند.

 

رایان کان (Ryan Kahn) از مربیان مسیر حرفه ای شغل و بنیانگذار گروه هایرد (The Hired) در مقاله ای با نام «چگونه می توان استخدام و جذب شد»، بخشی از نکاتی را که می تواند باعث آرامش و پیشبرد زندگی حرفه ای افراد شود، را مرور کرده است. در ادامه گزیده ای از مطالب این مقاله به صورت هفت گام تشریح می شود:

 

مقابله با افسردگی,راههای مقابله با افسردگی

افسردگی بعد از فارغ‌التحصیلی

 

1.بدانید که این نگرانی طبیعی است. 

اولین گام قبول کردن این موضوع است که همیشه رسیدن به آرزوهای شغلی راحت نیست و در مسیر مستقیم پس از دانشگاه قرار ندارد. به گفته کان آنچه اهمیت دارد این است که شما باید در مسیر درست شغل حرکت کنید. ممکن است دوران شغل و یا  طی کردن مسیر آن جذاب تر از رسیدن به مقصد باشد. اگر این نصحیت نیز شما را قانع نمی کند، می توانید به داستانهای موفقیت افراد رجوع کنید.

 

برای مثال  جولیا چایلد (Julia Child) پس از سی سالگی خود توانست آشپزی را یاد بگرید و در 50 سالگی اولین کتاب خود را  در این زمینه منتشر کند. یا هنری فورد در 45 سالگی توانست ماشین نوع تی (T) را طراحی کند. حتی ری کرک (Ray Kroc)  قبل از این که امتیاز مک دونالد را در 52 سالگی در سال 1954 خریداری کند، فروشنده دستگاه همزن بود و پس از خرید امتیاز مک دونالد را به بزرگترین برند تجاری فست فود دنیا تبدیل کرد.

 

2.نقاط قوت خود را نیز در نظر بگیرید.

از خودتان این سوالات را به صورت جدی بپرسید: من چه مهارت هایی دارم؟ ویژگیهای مثبت شخصیت من چیست؟ چه کاری را به نحو احسن می توانم انجام دهم؟ کان می گوید که باید به نقاط قوت خود اتکا کنید (برای کسب اطلاعات از تیپ شخصیت و نقاط قوت خود می توانید به آزمون MBTI مراجعه کنید).

 

3.نسبت به این که چه فضای کاری باعث هیجان شما می شود، فکر کنید.

در دانشگاه بیشتر در کلاس های پرجمعیت و شلوغ نتیجه بهتری می گرفتید یا  در کلاس هایی کم جمعیت؟ یا این که در پروژه های گروهی عملکرد بهتری داشتید یا در تکالیف فردی؟ این جنبه نشانگر این موضوع می تواند باشد که شما چه فضا و یا اندازه ای را برای کار در سازمان ترجیح می دهید.

 

به عنوان مثال اگر در کلاس های بزرگ و شلوغ نتیجه بهتری می گرفتید، سازمان و شرکت بزرگ را ترجیح می دهید. یا اگر سمینارهای کوچک را انتخاب می کردید، ممکن است در استارتاپ های کوچک موفق تر باشید. البته می توانید این نکته را نیز در نظر بگیرید که می توانید در تیمی کوچک ولی برای یک سازمان بزرگ کار کنید. همچنین دقت کنید که می خواهید مستقل کار کنید و یا کسی سرپرست شما باشد.

 

4.لیستی را تهیه کنید.

در این مقاله کان توضیح می دهد که بهتر است شغل ها و یا وظایفی را که از انجام آن لذت می برید و یا این که از آنها تنفر دارید را لیست کنید. این که آیا شغلی را دوست دارید که برای افراد صحبت کنید، یا صرفا به موضوعات انتزاعی فکر کنید، مستقل کار کنید، از ذهن بیشتر استفاده کنید تا احساس خودتان، یا مواردی از این دست.

 

«بنویسید که کدام یک از جنبه های شغل برای شما مهم است. آیا بیشتر درآمد برایتان اهمیت دارد یا شان اجتماعی یا این که وظایف مربوط به شغل؟ بیشتر می خواهید که متکی به انجام شرح شغل ها باشید یا صنعت؟»

 

وقتی که به دنبال موقعیت شغلی هستید، می توانید با مراجعه به این لیست شغل هایی که باید برای آنها اقدام کنید و یا آنها را کنار بگذارید را فیلتر کنید. برای شناخت دقیقتر گرایش های شغلی خود می توانید به آزمون شناسایی لنگرگاه های مسیر شغلی مراجعه نماید.

 

5.تحصیلات خود را نیز در نظر بگیرید و برای ارتقای آن تلاش کنید.

ممکن است به یادگیری مهارت جدید علاقه داشته باشید و یا این که انجام برخی از شغل ها به آموزش و تحصیلات بیشتری نیاز داشته باشند. کان اشاره می کند که حدود میلیون ها دانشجو در سطح لیسانس فارغ التحصیل می شوند و شما برای این که بتوانید حتی در دوره تحصیلات تکمیلی با سایر افراد رقابت کنید، باید به دنبال سمینارها، گواهی نامه ها، کلاس های مجازی باشید و در آنها شرکت کنید تا زمینه جدیدی را به مهارت های خود اضافه کنید.

 

6.سطح تجربه خود را مد نظر قرار دهید.

به اعتقاد کان باید واقعیت را در مورد میزان تجربه مورد نیاز برای ورود به شغل ها در نظر بگیرید و با خودتان در این قضیه رو راست باشید. ممکن است شما برای پست مدیریت علاقه مند باشید اما مجبور هستید که ابتدا به عنوان دستیار وارد این حرفه شوید.

 

7.شبکه های ارتباطی خود را افزایش دهید.

یکی از کارهای با ارزشی که می توانید در این دوره انجام دهید این است که با افرادی که در صنعت و یا شغل مورد علاقه شما فعالیت دارند، ارتباط برقرار کرده و با آنها صحبت کنید. می توانید با پرس و جو از دوستان و آشنایان، خانواده، اساتید و یا عضویت در گروه های فارغ التحصیل، شبکه های ارتباطی خود را افزایش داده و مصاحبه ای را با آنها تنظیم کنید. سپس تا جایی که می توانید نسبت به فعالیت ها و کارهایی که آنان برای رسیدن به شغل انجام داده اند و نیز توصیه هایی که می تواند باعث موفقیت شما شود، اطلاعات جمع آوری کنید.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/deal8-depression-graduation.html

خرید هدیه برای آقایان

مناسبت‌هایی مانند شب یلدا، عید نوروز، سالگرد ازدواج، روز مرد یا روز تولد بهانه‌های خوبی برای کادو دادن به آقایان هستند. پس از فرصت استفاده کنید و چیزی که عزیزانتان را خوشحال می‌کند به آن‌ها هدیه دهید. اگر حس می‌کنید خرید هدیه برای آقایان بسیار سخت و پیچیده است یا هر سال با این سوال روبرو می‌شوید که بهترین هدیه برای مردان در روز تولدشان چیست، ما شما را راهنمایی می‌کنیم. خرید بهترین هدیه برای آقایان آن‌قدر که شما فکر می‌کنید سخت نیست؛ فرقی هم نمی‌کند که هدیه برای شوهر، نامزد، دوست، پسر یا حتی بردار شما باشد. ما با ۳۰ پیشنهاد هدیه خاص برای آقایان کار شما را راحت کرده‌ایم.
مچ‌بند هوشمند
بهترین هدیه برای مردان در روز تولدشان یا مناسبت‌های خاص دیگر می‌تواند یک ساعت هوشمند جذاب و کاربردی باشد. این روزها گجت‌های پوشیدنی همه گیر شده‌اند همه دوست دارند حداقل یکی از آن‌ها داشته باشند. آقایان در هر سن و سالی که باشند با داشتن یک مچ‌بند هوشمند خیلی خوشحال‌ترند چراکه این مچ‌بندها جدا از ظاهر شیک و اسپرت‌شان، قابلیت اندازه‌گیری گام‌ها، مسافت طی شده، پایش وضعیت خواب و ضربان قلب را دارند. همچنین تماس‌ها و پیام‌های دریافتی را به شما نشان می‌دهند. کارایی عالی، تنوع ظاهری زیاد و البته قیمت مناسب این مچ‌بندهای هوشمند باعث شده که تبدیل به هدیه‌های بسیار عالی شوند. اگر شما هم قصد خرید این هدیه مناسب برای آقایان را دارید ما برای شما دو پیشنهاد داریم؛ مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 و مچ‌بند هوشمند Honor Band 5.

مچ بند هوشمند شیائومی

مچ بند هوشمند آنر

دوربین
یک دوربین عکاسی کامپکت لازمه‌ی هر خانه‌ای است. این دوربین‌‌ها قیمت ارزانی دارند و در جشن‌ها مناسبت‌ها بسیار به‌کار می‌آیند. کافیست تا یکی از این دوربین‌ها دست همسر خود بدهید تا تمام شب را از شما و اعضای خانواده عکس بگیرند. از طرفی هم این‌ روزها، آقایان جوان‌تر علاقه خاصی به دوربین‌های فیلم‌برداری ورزشی نشان می‌دهند. این دوربین‌ها ابعاد کوچکی دارند، سبک‌اند و در برابر آب مقاوم هستند. این دوربین‌ها را می‌توان برای فیلم‌برداری به داخل ماشین، زیر آب، کوهنوردی یا هرکجای دیگر برد و فیلم‌های جذاب و هیجان‌انگیزی با آن‌ها ضبط کرد. پس اگر قصد خرید هدیه مناسب آقایان جوان دارید، دوبین‌های عکاسی کامپکت و دوربین فیلم‌برداری ورزشی انتخاب‌های درجه یکی هستند. پیشنهاد ما برای دوربین کامپکت، دوربین دیجیتال سامسونگ مدل WB30F و برای دوربین فیلم‌برداری ورزشی، دوربین اکن مدل H9R است.

دوربین دیجیتال سامسونگ

دوربین فیلمبرداری ورزشی اکن

کنسول
دیگر این روزها همه می‌دانند که علاقه‌ به بازی‌های کامپیوتری هیچ ربطی به سن و سال ندارد. این روزها هم اکثرا همه در خانه خود یک کنسول بازی دارند. اما برای آقایانی که یک کنسول درست و حسابی ندارند و شما می‌دانید که به بازی کامپیوتری علاقه دارند، بهترین هدیه یک کنسول بازی است. شاید قیمت کنسول‌ها بالا باشد، اما نگران نباشید این هدیه یک عمر برایشان می‌ماند. از طرفی، برای آقایان جوانی که کنسول بازی دارند و وقت زیادی را در تنهایی به بازی کردن می‌گذرانند، می‌توانید یک دسته بازی اضافه هدیه بگیرید. با این کار هم آن‌ها را خوشحال کرده‌اید که می‌توانند هم‌بازی داشته باشند، هم خودتان از تنهایی درمی‌آیید و می‌توانید با آن‌ها هم‌بازی شوید. برای خرید هدیه ساگرد ازدواج، عید، شب یلدا یا تولد برای آقایان ما به شما کنسول بازی Xbox One S ALL DIGITAL را معرفی می‌کنیم که قیمت ارزان‌تری نسبت به PlayStation 4 دارد. همچنین شما می‌توانید برای آن‌هایی که خودشان این کنسول را دارند، دسته بازی بی‌سیم  Xbox One را هدیه بگیرید.

Xbox One S ALL DIGITAL

دسته Xbox One

هدفون و هدست
موسیقی عضو جدایی‌ناپذیر زندگی ماست، پس یک ابزار خوب برای بهتر شنیدن موسیقی می‌تواند یک هدیه خاص برای آقایان باشد. یک هدفون خوب می‌تواند تجربه گوش کردن به موسیقی را به طور کلی عوض کند. علاوه بر این، آقایانی که ورزش می‌کنند، زیاد با تلفن صحبت می‌کنند یا زمان زیادی را پشت فرمان می‌گذرانند را می‌توان با یک هدست بی‌سیم که قابلیت برقراری تماس هم علاوه بر پخش موسیقی دارد، حسابی خوشحال کرد. در میان انواع هدست و هدفون بی‌سیم شما انتخاب‌های زیادی دارید که ممکن است کمی گیج کننده باشد، از این رو پیشنهاد ما برای خرید اینترنتی هدیه سالگرد ازدواج برای آقایان یا هر مناسبت قشنگ دیگر عبارت‌ است از: هدفون آکی مدل EP-B52 برای گوش کردن به موسیقی با کیفیت خوب و بدون هیچ مزاحمت. هدفون بی‌سیم سامسونگ مدل Level U هم برای آقایان پرمشغله و خوش‌تیپ است که علاوه بر گوش کردن موسیقی تماس‌های زیادی برای جواب دادن دارند.

هدفون آکی

هدفون بی سیم سامسونگ

ماشین اصلاح
یکی دیگر از انتخاب‌ها در هدیه برای آقایان لوازم شخصی برقی است. لوازم شخصی برقی آقایان شامل انواع ماشین‌های اصلاح سر و صورت و بدن می‌شود. این ماشین‌ها مدل‌های مختلفی دارند که شما می‌توانید براساس سلیقه و نوع اصلاحی که اغلب دارند، هر کدام را به آن‌ها هدیه دهید. اگر یک کادو برای تولد آقایانی تهیه می‌کنید که صورت خود را کاملا شیو می‌کنند و یک اصلاح دقیق و تمیز می‌خواهند، باید یک ماشین اصلاح صورت با قابلیت اصلاح با شماره صفر خریداری کنید. اگر هم همسر، دوست یا برادر شما معملا ریش می‌گذارد، می‌توانید به آن‌ها یک ماشین اصلاح سر و صورت که دارای شانه‌های متنوع است هدیه دهید. پیشنهاد اول ما به شما ماشین اصلاح صورت فیلیپس مدل AT890/20 است که یک هدیه ماندگار برای آقایان محسوب می‌شود و پیشنهاد دوم، ماشین اصلاح سر و صورت مدل ۱۰۳۰ از برند موزر.

ماشین اصلاح صورت فیلیپس

ماشین اصلاح سر و صورت موزر

لباس ورزشی
بهترین پیشنهاد هدیه برای آقایان ورزشکار و عاشق تیپ‌های ورزشی، خرید لباس ورزشی است. لباس ورزشی هم پرکاربرد است و هم جذاب. همه پسران و آقایان جوان عاشق پیراهن ورزشی هستند و حداقل یکی دوتا تیشرت ورزشی و سه چهارتا شلوار ورزشی در کمدشان پیدا می‌شود. اگر غیر از این باشد که حتما باید برایشان یک لباس ورزشی هدیه بگیرید. اما اگر ورزش‌کار هستند و لباس ورزشی زیاد دارند هم بی‌شک یک لباس ورزشی جدید بهترین هدیه است. اگر قصد دارید که یک هدیه گران قیمت برای آقایان بخرید، هودی گزینه بسیار خوبی است و همه آقایان جوان عاشقش هستند. اگر هم بخواهید کمتر هزینه کنید ولی در عوض یک کادو درست و حسابی بدهید، تیشرت ورزشی بهترین گزینه است. پیشنهاد ما برای هودی، هودی ورزشی مردانه مل اند موژ است و برای تیشرت مردانه، ما به شما پلوشرت آستین کوتاه مردانه جوما را پیشنهاد می‌کنیم. حتی می‌توانید هر دو این لباس‌ها را باهم هدیه دهید تا او را با یک ست ورزشی کامل و جذاب خوشحال کرده باشید.

نحوه شستشوی بسیار جالب سبزی

بهترین روش شستشوی سبزی

 

سبزیجات علی رغم فواید بسیار دارای انگل ها و میکروب های خطرناک بیماری زا هستند و در صورت کوتاهی در شستن صحیح، آلودگی روی آنها عوارض جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

 

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه گفت:

 

نحوه شستشوی بسیار جالب سبزی

 

با توجه به این که پرورش سبزیجات بعضا با آب‌های آلوده و آب چاه انجام می‌شود و همچنین به علت تماس با خاک و گل و لای، دارای انواع میکروب‌ها و انگل‌های آلوده کننده از جمله سالمونلا هستند که برای انسان بسیار خطرناک هستند؛ البته سبزیجات منابع غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند؛ بنابراین آگاهی از روش صحیح شستن آنها اهمیت بسزایی در سلامتی دارد.

 

وی در ادامه افزود: بهترین روش شستن سبزیجات ابتدا قرار دادن آنها به مدت پنج دقیقه در محلولی حاوی یک یا دو قطره مایع ظرفشویی و یا مواد ضدعفونی کننده است تا تخم انگل‌های چسبیده به سبزیجات لغزنده شود و سپس با انجام چندین بار آبکشی، آلودگی سطح سبزی را پاک کرده و بعد مصرف شود.

 

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که مرحله آبکشی سبزیجات به خوبی انجام شده و عاری از هر گونه مواد شوینده شوند.