النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

کاربرد اردو خوری

اگر اهل مهمانی گرفتن هستید و دستی هم در تزیین میز غذا و پذیرایی دارید، حتما با خرید ظرف‌های اردو خوری سر و کار داشته‌اید. اصلی‌ترین کاربرد اردو خوری ها‌‌، در تزیین میز و همچنین چیدن خوراکی‌های هم شکل یا هم‌خانواده به صورت مجزا در کنار هم است.

ما در این مقاله شما را با انواع اردو خوری‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.اردو خوری کریستال  پس همراه‌مان باشید تا بهتر از این ظروف در خانه خود استفاده کنید.


اردو خوری چیست؟

ظرف اردو خوری که برخی هم به آن اردور خوری می‌گویند، ظرف مخصوص سرو پیش غذا و خود کلمه اردو به معنای پیش غذا است. این کلمه که کمی به گوش نا آشنا می‌رسد، از زبان فرانسه با کلمه Hors d’oeuvre وارد ادبیات فارسی شده است و به شکل اُردو خوری تلفظ می‌شود. 


کاربرد اردو خوری چیست؟

کاربرد اردو خوری که یکی از ظروف پذیرایی محبوب به حساب می‌آید در سرو چند خوراکی و غذا کنار هم است. در واقع محبوب‌ترین و پرکاربردترین مدل ظرف اردو خوری، مدل چند تکۀ آن است، چون به شما این امکان را می‌دهد که چند خوراکی را کنار هم و در یک ظرف اما بدون قاطی شدن آن‌ها با هم سرو کنید.


این امر نه تنها کار شما را در پذیرایی راحت می‌کند، بلکه اگر چند ظرف جداگانه و زیبا برای پذیرایی از مهمانان در اختیار ندارید، فقط با یک اردور خوری می‌توانید مساله خود را حل کنید. در واقع یک تیر و چند نشان؛


زیبایی در تزیین و ترکیب بندی خوراکی‌ها در ظرف اردو خوری

پذیرایی آسان و شیک

سرو خوراکی و غذاهای متنوع کنار هم 

حتما بخوانید: ۶ نکته مهم که در هنگام خرید ظروف آشپزخانه باید در نظر بگیرید


اردور خوری سرامیکی دو تکه

تزیین میز پذیرایی و غذا با ظروف اردو خوری

ظروف اردو خوری به سبب رنگ بندی، جنس و سایز متنوعی که دارند، به خوبی با سایر ظرف‌ها هماهنگ شده و در تزیین میز غذا، سرو غذا، پیش غذا، سرو شیرینی، تنقلات، آجیل، شکلات، پاستیل و دیگر خوراکی‌ها در انواع مهمانی‌ها و دورهمی‌ها کاربرد دارند.


حتی در مهمانی‌های رسمی که تعداد و انواع خوراکی‌ها بیشتر شده و این امر موجب به هم ریختگی و آشفتگی میز با ظروف متعدد و مختلف می‌شود، ظروف اردو خوری کار را بسیار راحت می‌کنند. چون اغلب این ظرف‌ها طراحی ظریفی دارند و فضای کمی می‌گیرند.


از ظروف اردو خوری برای سرو چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

از اردو خوری ها برای سرو شله زرد، انواع سالاد و سالاد ماکارونی، کشک بادمجان همچنین پذیرایی خوراکی‌های کوچک مثل فینگر فود و انواع شکلات، پاستیل و حتی قرار دادن میوه‌های رنگارنگ برای زیبایی میز و همچنین راحت‌تر پذیرایی کردن استفاده می‌شود. در واقع قسمت‌های مجزا در اردو خوری که بطور زیبایی کنار هم جای گرفته‌اند، پذیرایی را خصوصا در مهمانی‌های سلف سرویس آسان کرده است.


پس به جای قرار دادن ظروف بزرگ برای تک تک خوراکی‌ها، از ظروف اردو خوری استفاده کنید و هر وقت غذا کم شد، دوباره آن را پر کنید.


حتما بخوانید: انواع ماگ و فنجان و موارد مصرف هر کدام



انواع ظروف اردور خوری

ظرف‌های اردو خوری در شکل‌ها، رنگ‌ها و سایزهای مختلفی وجود دارند. این ظروف را می‌توانید برای انواع مصارف در جنس‌های چوبی، سرامیکی، برنجی، کریستال، بامبو، چینی و… تهیه بفرمایید. در ادامه، مدل‌های مختلف اردو خوری را توضیح خواهیم داد.


نکته: هنگام استفاده از اردو خوری شیشه‌ای در هنگام سرو غذا، مراقب باشید شیشه کثیف نشود چون تمام زیبایی آن به براقی و درخشندگی شیشه‌اش است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد