النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

روش‌های زنده نگه داشتن طولانی مدت ماهی قرمز عید

هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال ، مطابق آداب و رسوم ایرانی ، فروش ماهی قرمز آغاز می شود. اما متأسفانه به دلیل ارزان بودن قیمت ، اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد و بیش از چند ماه دوام نمی آورد ، بنابراین لازم است شرایط مناسب زندگی برای این میهمانان کوچک خانه هایمان فراهم شود.
عکس ماهی قرمز را در یخچال قرار ندهید! راه های زنده نگه داشتن ماهی قرمز عید برای مدت طولانی

دکتر نسترن شهبازیان ، رئیس بهداشت و بیماری های ماهیان دریایی و بیماری های تزئینی آبزیان در مصاحبه با جام جم آنلاین گفت: “اولین و مهمترین مسئله در پرورش ماهی قرمز زیستگاه و سطح آب است که مصرف می کند. “سطح آب از حجم آب مهمتر است. از طرف دیگر ، ظرف ماهی باید دهان باز داشته باشد ، زیرا اگر باریک باشد ، تبادل اکسیژن با محیط کاهش می یابد و ماهی ها مطمئناً با مشکل روبرو می شوند. با دقت انتخاب آکواریوم.

وی افزود: برای هر ماهی باید دو و نیم لیتر آب در نظر گرفته شود و از نظر دما بهترین دما ۲۵ درجه سانتیگراد است. مراقب باشید مخزن ماهی را در کنار وسایل گرمایشی یا سرمایشی قرار ندهید ، معمولاً ظرف ماهی را در محلی قرار دهید که دمای آن ثابت باشد و در معرض تابش مستقیم خورشید نباشد.

شهبازیان خاطرنشان کرد: از نظر تغذیه ، ماهی قرمز ماهی است که رژیم غذایی آن از کربوهیدرات تشکیل شده است ، بنابراین برای آن دسته از گونه های غنی از کربوهیدرات ، غذا در نظر بگیرید. بهترین غذاها برای ماهی قرمز ، ظروف کپور تهیه شده در کارخانه است. البته استفاده از نان نیز بسیار رایج است که توصیه می شود به طور منظم برای غذا استفاده نشود ، زیرا بدن ماهی به ویتامین های دیگر نیاز دارد.

روش‌های زنده نگه داشتن طولانی مدت ماهی قرمز عید

به گفته رئیس گروه بیماری های آبزیان زینتی دامپزشکی ، ۲ وعده در روز برای تغذیه این گروه از ماهی ها کافی است.

وی تغییر آب تنگ را به یک موضوع مهم تغییر داد و گفت: تغییر آب تنگ به کدورت ، رنگ و بوی آب بستگی دارد. افراد باید مراقب باشند از آب بدون کلر استفاده کنند. همچنین تغییر سریع آب ماهی باعث استرس در ماهی می شود.

شهبازیان هشدار داد: افرادی که معتقدند نگهداری ماهی در یخچال ایده خوبی برای زنده نگه داشتن حیوان است اشتباه جدی می کنند. هنگامی که ماهی را در یخچال قرار می دهید ، دمای آب کاهش می یابد و این عمل فعالیت های طبیعی ماهی را محدود می کند ، به عبارت دیگر ، نیاز ماهی به انرژی و غذا به صفر می رسد ، بنابراین تأکید می شود که خانواده ها نباید این کار را انجام دهند زیرا ماهی از این بهبود نمی یابد ، بلکه فقط متوقف می شود. ناگفته نماند که این گرمازدگی بدون شک باعث از بین رفتن ماهی ها خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد