النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

همه چیز درباره چله کشی فرش دورو

فرش دورو چیست؟

ایران مهد فرش و قالی دستباف است و این امر موجب شده انواع مختلفی از این محصول در تمام نقاط ایران توسط هنرمندان بافته و روانه بازار شود ؛ همچنین فرش دستباف ایرانی به دلیل تنوع و زیبایی در جهان شهرت زیادی دارد و روز به روز بر تعداد مشتریان این محصول افزوده می‌شود. یکی از زیباترین و در عین حال بی‌نظیرترین انواع فرش‌های ایرانی فرش دورو است که بسیار ارزشمند است و تاکنون مورد توجه تجار خارجی زیادی قرار گرفته است.


فرش دورو چیست؟


این فرش دارای نقش و ترکیب بندی زیبایی است که موجب شده به یک اثر با ارزش و هنری تبدیل شود. در این بین می‌توان گفت بافتن فرش دورو بیشتر در میان ترکمن‌های استان خراسان شمالی رواج دارد و به دلیل کوچک بودن ابعاد آن ، بافت این فرش بسیار سخت و زمان بر است. دو نمونه از اصلی‌ترین طرح‌هایی که برای بافت فرش دورو استفاده می‌شود ترنج و چهار فصل می‌باشد. دقت داشته باشید چله کشی فرش دورو و بافت آن با دیگر فرش‌ها تفاوت داشته که در ادامه به آن می‌پردازیم.


چله کشی چیست؟

اگر بخواهید در مورد چله کشی فرش دورو اطلاعات کامل کسب کنید اولین امری که باید به آن بپردازیم این است که بدانید چله کشی به چه معناست؟ دقت داشته باشید به طور کلی می‌توانیم بگوییم مهمترین مرحله قبل از بافت هر فرش و گلیم عملیات چله کشی آن است که به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در واقع اگر بخواهید فرشی بی‌نظیر و زیبا روانه بازار کنید ابتدا باید چله کشی آن را به بهترین نحو انجام دهید زیرا داشتن یک چله کشی بی‌عیب و نقص می‌تواند موجب خلق فرشی با کیفیت و با ظاهر مناسب شود.


چله کشی چیست؟


چله کشی فرش دورو به دو صورت ثابت و گردان انجام می‌گیرد که هر کدام از آنها دارای تفاوت‌هایی هست. البته محاسباتی که برای چله کشی‌های ثابت و گردان انجام می‌شود به طور کلی از یک نوع بوده و هر دو آنها در وسط دار قالی جای می‌گیرد. همچنین دقت داشته باشید برای چله کشی فرش دورو و دیگر فرش‌ها وسایل و موادی لازم است که قبل از شروع به کار باید آنها را گردآوری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد