دلایل ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟
یکی از اشتباهاتی که برخی کسبوکارها در مدیریت اینستاگرام دچار میشوند، تولید محتوای تبلیغاتی است. محتوای تبلیغاتی به این معنای است که کسبوکارها فقط محصولات یا خدمات خود را تبلیغ میکنند و این پستها برای کاربران ارزش زیادی ندارد. در حالی که کاربران یک صفحه اینستاگرامی را دنبال میکنند تا از محتوای مفید و ارزشمند آن استفاده کنند! دقیقاً همان چیزی منجر به ریزش فالوور اینستاگرام برخی کسبوکارها میشود.
https://safir-ac.ir/علت-ریزش-فالوور-اینستاگرام-چیست؟/
ریزش فالوور اینستاگرام
البته الگوریتمهای جدید اینستاگرام هم به دنبال حذف فالوورهای بدون تعامل هستند. به عبارت سادهتر، اگر صفحه شما فالووری داشته باشد که پستهای شما را لایک نکنند یا برایتان کامنتی ارسال نکنند، حذف میکند. اما منظور ما دقیقاً آنفالو کردن صفحه شما توسط کاربران است که این مسئله در باعث بروز مشکل در بازاریابی کسبوکارها میشود.
بر اساس آزمایشهایی که صورت گرفت و سوالاتی که کاربران به آن پاسخ دادهاند، مشخص شد که اکثر کاربران به یک دلیل خاص صفحه شما را دنبال میکنند! اما معنی آن، این نیست که آنها برای همیشه فالوور شما باقی میمانند. در حقیقت کاربران به دنبال محتوای ارزشمند هستند و اگر صفحه شما نتواند محتوای مفیدی برای کاربران داشته باشد، شما را آنفالو میکنند. مهمترین دلیل ریزش فالوور صفحات برندها، این است که تنها به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی هستند و انتظار دارند که فروش آنها افزایش پیدا کند. نتیجه این عمل کاملاً برعکس است و منجر به ریزش فالوورهای صفحه میشود.
اگر کمیت پستها را به کیفیت آن ترجیح میدهید، دچار ریزش فالوور اینستاگرام خواهید شد!
مسئله بعدی که برخی کسبوکارها به آن دقت نمیکنند، کیفیت محتوا است. بسیاری از صفحات فقط به دنبال کمیت هستند و میخواهند کاربرانشان همیشه با پستهای جدید روبرو شوند! در حالی که کیفیت پستها برای کاربران اهمیت بسیار بیشتری دارد و بدون داشتن پستهای باکیفیت، نمیتوان فالوورهای خود را نگه داشت و آنها را در آینده افزایش داد. به عنوان مثال صفحاتی که روزانه ۳ پست در صفحه خود منتشر میکنند، احتمالاً کیفیت صفحهای که هفتهای یک پست منتشر میکند را ندارد!
انواع هشتگ در اینستاگرام و کمک به برندسازی
اگر به دنبال نگه داشتن فالوورها هستید و نمیخواهید با مشکل ریزش فالوور اینستاگرام روبرو شوید، پیشنهاد میکنم در مرحله اول کیفیت و در مرحله بعد کمیت را درنظر بگیرید. البته این موضوع به این معنی نیست که فاصله زمانی میان دو پست شما زیاد باشد، بلکه شما پستهای خود را با فاصله زمانی کوتاهی منتشر کنید. مثلاً هفتهای ۳ پست باکیفیت و ارزشمند تولید کنید تا بتوانید به افزایش فالوور اینستاگرام خود کمک کنید.
همچنین پستهای شما باید کاملاً مرتبط با صفحه باشد! به عنوان مثال صفحهای که در زمینه فروش موبایل فعالیت میکند، نباید پستهای طنز یا سیاسی در صفحه خود قرار دهد. شاید این پستها تعامل خوبی داشته باشد، اما در نهایت منجر به برندینگ و افزایش فروش شما نخواهد شد!
چه پستهایی کابران را آزار میدهد؟
شرکت Sprout Social سوالات خود را به صورت کاملاً واضح و روشن از کاربران پرسید تا بداند کدام پستها کاربران را آزار میدهد و آنها چه پستهایی را دوست دارند! نتیجه آن به صورت زیر بود:
بر اساس نتایج نظرسنجی، بدترین پستها که موجب آزار کاربران میشود، پستهای تبلیغاتی است. به عبارت سادهتر صفحاتی که بیشتر محتوای آنها تبلیغاتی است، محبوبیت زیادی در میان کاربران ندارند! این موضوع را ۶۰ درصد کاربران تایید کردهاند. از دیگر مواردی که موجب آزار کاربران میشود، عامیانه حرف زدن است. برندهای معتبر همیشه به صورت رسمی صحبت میکنند و در میان پستهایشان، صحبتهای عامیانه و غیررسمی جایگاهی ندارد.
همچنین مسئله مهم دیگر که موجب آزار کاربران میشود، عدم توانایی در انتقال شخصیت برند است! یک برند معتبر باید بتواند شخصیت خود را به کاربران معرفی کند و این دقیقاً به تولید محتوای مرتبط با برند شما بستگی دارد. مثلاً شرکت Nike که یک برند پوشاک ورزشی است، در صفحه خود پستهای ورزشکارانی که از این برند استفاده میکند را به اشتراک میگذارد. هنگامی که یک کاربر عادی وارد صفحه این برند میشود و پستهایش را میبیند، به راحتی متوجه میشود که این برند مربوط به پوشاک ورزشی است. اگر شما هم یک برند معتبر هستید یا قصد داریم به یک برند معتبر تبدیل شوید، میتوانید از این روش استفاده کنید!
از طرف دیگر پستهای غیرمرتبطی که در صفحه یک برند منتشر میشوند، باعث آزار کاربران میشوند. در صفحات مربوط به پوشاک این مسئله زیاد دیده میشود که سعی میکنند پستهای سرگرمکننده و خندهدار منتشر کنند! این در حالی است که چنین پستهایی با این برند مرتبط نیستند و تنها موجب آزار کاربران میشود. گزارشها نشان میدهد که انتشار پستهای غیرمرتبط با برند بیشترین آزار را به کاربران میرسانند و موجب ناراحتی کاربران میشوند.