النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

خودارضایی چیست و آیا باعث ریزش مو می شود ؟

خودارضایی یکی از انحرافات جنسی رایج در میان افراد است که به منظور رفع نیازهای جنسی توسط خود فرد و به‌صورت غیرطبیعی انجام می‌شود. این عمل در ادیان الهی گناهی بزرگ است و از نظر روانشناسی و پزشکی نیز عوارض بسیار زیادی دارد. معمولا زمانی که صحبت از خودارضایی می‌شود، فکر افراد به سمت جوانان مجرد و بیشتر پسران می‌رود. اما باید بدانید که متاسفانه انجام این عمل در میان مردان و زنان متاهل و دختران نیز رایج است. انجام خودارضایی توسط هر فردی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما نتایج آن در افراد مختلف یکسان بوده و باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود.


عوارض خودارضایی تنها به مشکلات جسمی محدود نمی‌شود و می‌تواند به روح و روان فرد نیز آسیب وارد کند. انجام این کار می‌تواند بر روی ظاهر، موها و قدرت جسمانی فرد تاثیر بگذارد. همچنین تاثیراتی بر روی میل جنسی افراد و سلامت روابط جنسی فعلی و آینده آن‌ها خواهد گذاشت. همچنین در مواردی باعث بروز افسردگی، پرخاشگری یا دیگر آسیب‌های روحی می‌شود.


شاید برخی افراد چند سالی مشغول خودارضایی باشند و هیچ‌یک از عوارضی را که برای آن ذکر می‌شود تجربه نکرده باشند. این به این معنا نیست که خودارضایی عارضه‌ای ندارد و فرد می‌تواند برای هر مدت زمانی آن را انجام دهد. چراکه عوارض آن دیر یا زود بالاخره خود را نشان می‌دهند. در این مطلب قصد داریم نگاهی کامل و جامع به عوارض جسمی و روحی خودارضایی در مردان و زنان بیندازیم. عوارضی که شاید عدم اطلاع از آن‌ها بتواند بر روی زندگی فعلی و آینده افراد تاثیر گذاشته و آن‌ها را با مشکلات جدی روبه‌رو کند.


پیشنهاد ما برای کسب اطلاعات بیشتر :

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

شهریور 11, 1398

بهداشت و سلامت مو

رشد موها در انسان و بهداشت موها

آذر 30, 1399

عوامل ریزش موی موقتی

کدام مدل ریزش مو موقتی و برگشت پذیر است ؟

اردیبهشت 15, 1399

نحوه درمان ریزش مو حاصل ار تیروئید

بهترین راه درمان ریزش مو حاصل از تیروئید

فروردین 14, 1399

ریزش مو می تواند عوامل بسیار متعددی داشته باشد که طبق تحقیقاتی که انجام شده است، یکی از آنها می تواند خود ارضایی باشد. بدین ترتیب باید هر فردی بداند که خو ارضایی چیست و چه ارتباطی با ریزش مو داشته، تا بتواند از بروز چنین مشکلی جلوگیری به عمل آورد. معمولا به هر عملی که باعث که شخص برای ارضای جنسی خود از طریق روش غیر طبیعی انجام بدهد، خود ارضایی نام داشته و می تواند به اشکال مختلف و با استفاده از وسایل مختلفی نیز انجام شود.


خودارضایی چیست؟

بسیاری از افراد هنوز تعریف دقیق خودارضایی را نمی‌دانند. بنابراین ممکن است مدت‌ها عملی را انجام دهند بدون اینکه متوجه باشند که مشغول خودارضایی هستند. در تعریف علمی خودارضایی شامل تحریک دستگاه تناسلی به منظور برانگیختگی جنسی و رسیدن به اوج لذت جنسی است. افراد ممکن است به شیوه‌های مختلفی خودارضایی را انجام دهند. این کار معمولا توسط خود شخص انجام می‌شود اما تحریک دستگاه تناسلی توسط فرد دیگر بدون اینکه دخولی صورت گیرد نیز می‌تواند یکی از انواع خودارضایی باشد.


چرا افراد خودارضایی را انجام می‌دهند؟

اثرات منفی خود ارضایی بر سیستم بدن انسانخودارضایی در مردان و زنان و در رده‌های سنی مختلف انجام می‌گیرد. بنابراین نمی‌توان گفت تنها دلیل آن عدم دسترسی به شریک جنسی یا عدم رضایت از رابطه جنسی است. چراکه فرد ممکن است از سنین خیلی پایین نیز این کار را انجام دهد. معمولا در بزرگسالان عدم رضایت از رابطه جنسی، نداشتن امکان ازدواج، عدم دسترسی به شریک جنسی و عدم آگاهی کامل در خصوص رفع نیازهای جنسی همسر از دلایل اصلی خودارضایی است. اما در کودکان ممکن است مشاهده یک فیلم یا برخی آزارهای جنسی مقدمه‌ای برای شروع این کار باشد. در بعضی مواقع نیز فرد قبل از ازدواج این کار را انجام می‌داده و به آن اعتیاد پیدا کرده است. بنابراین حتی در صورت وجود رضایت از رابطه جنسی خود ممکن است هر از چند گاهی این کار را نیز انجام دهد.


معمولا افرادی که رابطه جنسی سالمی برقرار می نمایند، می توانند پس از اتمام این رابطه هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی به شرایط کاملا نرمالی برسند. زیرا با انجام یک رابطه جنسی مناسب ناقل های عصبی و همچنین هورمون های جنسی در مغز کاهش می یابند. به جای این هورمون ها در مغز هورمون های کورتیزول و پرولاکتین تولید می شوند.


مطالب پیشنهادی

مفاصلتان درد میکند؟ با این داروی گیاهی خوب می‌شوید


بدون نیاز به بوتاکس پوستت را در خانه صاف کن+فیلم!


دیسک کمر دارید؟ با این داروی گیاهی خوب می‌شوید


دوست داری تو کنکور سه سوته قوبل شی؟ اینجا شمارتو وارد کن (مشاوره رایگان)


میزان احساس آرامشی که پس از رابطه جنسی سالم به فرد داده می شود، بسیار زیاد می باشد. زیرا در این موارد افراد هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ فکری به تعادل می رسند. این موضوع باعث می شود تا فرد برای مدتی نسبتا طولانی نیاز به رابطه جنسی نداشته باشد. پس یک چرخه نسبتا پایدار و سالم از نظر جنسی در زندگی وی حاکم می شود. اما معمولا افرادی که خود ارضایی را انجام می دهند، از نظر جسمی ارضاء شده اما از نظر روحی بیشتر از قبل تشنه رابطه جنسی می شوند. در نتیجه نیاز به تکرار این عمل با فواصل بسیار کوتاه دارند. چنین افرادی به سرعت معتاد به انجام عمل خود ارضایی شده و به دنبال آن مشکلات عمده ای از جمله ریزش مو به وجود می آید.


عوارض جسمی خودارضایی در مردان و زنان

بدین ترتیب هیچ تفاوتی میان چگونگی انجام این عمل وجود نداشته و در هر صورت برای بدن انسان بسیار مضر می باشد. معمولا افراد مجرد زیر 25 سال بیشتر مرتکب چنین کاری شده، اما این بدان معنا نبوده که افراد با سن بیش از 25 سال و متاهل چنین کاری را انجام نمی دهند. بدین ترتیب خود ارضایی را می توان یکی از عمل های ناپسند و رایج در جوامع مختلف دانست. معمولا یکی از عواقب اصلی خود ارضایی ریزش مو می باشد. البته خود ارضایی می تواند باعث اختلال در حافظه، ناتوانی جنسی، افسردگی، ضعف بدنی، عدم تمرکز و… نیز بشود.


زیاد شدن عطش جنسی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خودارضایی همچون رابطه جنسی طبیعی باعث کنترل میل جنسی خواهد شد. اما باید بدانید که این‌طور نیست. در طول یک رابطه جنسی طبیعی همه‌چیز به‌صورت طبیعی پیش خواهد رفت. در واقع فرد کاملا طبیعی تحریک و در نهایت ارضا می‌شود. بنابراین بدن او می‌تواند خود را با رابطه جنسی انجام گرفته وفق دهد و فرد برای مدتی دیگر به برقرار رابطه جنسی نیازی نخواهد داشت.


در خودارضایی تحریک جنسی به‌صورت مصنوعی انجام می‌شود و فرد در طول آن به نهایت لذت جنسی می‌رسد. لذتی که شاید هیچ‌گاه در یک رابطه جنسی طبیعی تجربه نکند. به همین دلیل تکرار این عمل نه‌تنها باعث کنترل میل جنسی نخواهد شد بلکه آن را بیشتر نیز خواهد کرد. در نتیجه افزایش بیش‌ازحد میل جنسی فرد مجبور به تکرار عمل می‌شود که اعتیاد به خودارضایی را به دنبال دارد.


ارضا نشدن در رابطه جنسی طبیعی

ازآنجایی‌که در خودارضایی نیاز جنسی به‌صورت مصنوعی برطرف می‌شود، فرد خیلی سریع وارد فاز هیجان جنسی شده و لذت زیادی را تجربه می‌کند. البته این موضوع مربوط به دفعات اول انجام خودارضایی است و پس از مدتی فرد برای رسیدن به تجربه اولیه مجبور به تکرار دفعات خودارضایی می‌شود. در یک رابطه طبیعی معمولا فشار و تحریکاتی که وسایل مصنوعی ایجاد می‌کنند، ایجاد نمی‌شود. در نتیجه فرد به لذتی که در خودارضایی تجربه کرده دست نخواهد یافت. در نتیجه دیگر از رابطه جنسی خود لذت نمی‌برد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد