النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

النار بیوتی

معرفی لوازم آرایشی بهداشتی

بایسکشوال چیست؟

بایسکشوال (دوجنسگرایی) یک اصطلاح گسترده و فراگیر است که جذابیت بدنی، عاشقانه یا رفتارهای جنسی را توصیف می کند که محدود به یک جنس نیست. در زبان علمی گرایش جنسی در دوجنس گرایی شامل دگرجنسگرا (جنس متفاوت) و همجنسگرا (همان جنس) است. در فرهنگ معاصر، دوجنسگرا بودن برای زنان بیشتر از مردان پذیرفته است. مردسالاری با پذیرش سیالیت جنسی مردان، شرایط را برای آنها دشوار کرده است. دوجنس گرایی به دلیل بسیاری از تصورات غلط که از جامعه LGBT وجود دارد، می تواند برای مردان و زنان چالش برانگیز باشد.


مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در یک نشریه 2016 اعلام کردند 1.3٪ از زنان و 1.9٪ از مردان گفتند که “همجنسگرا” هستند و 5.5٪ از زنان و 2٪ از مردان گفتند که دوجنسگرا هستند.


بایسکشوال چیست؟

در مورد مفهوم دوجنسگرا سردرگمی وجود دارد.برخی افراد 100٪ همجنسگرا یا لزبین هستند، به عبارت دیگر از نظر جنسی و عاطفی فقط به شرکای همان جنس خود جذب می شوند. افراد دگرجنسگرا فقط با  جنس دیگر پیوند برقرار می کنند. اما در مورد دوجنسگرا چطور؟ درصد قابل توجهی از افراد در هیچ یک از این دسته ها قرار نمی گیرند، زیرا آنها در طول زندگی، جذابیت و احساسات جنسی و عاطفی به جنس های مختلف تجربه می کنند. به دلیل عدم وجود اصطلاح بهتر، آنها را دوجنسگرا می نامند.


در حالی که به معنای واقعی کلمه میلیونها نفر دوجنسگرا وجود دارد، اما بیشتر افراد گرایش جنسی خود را مخفی نگه می دارند، بنابراین افراد دوجنسگرا به عنوان یک گروه تقریباً نامرئی در جامعه هستند.


بایسکشوال کیست؟

تعریف خاصی از دوجنسگرائی وجود ندارد و افراد دوجنسگرا گروهی بسیار متنوع هستند. در مورد مدلهای مختلف رفتارهای دوجنسگرا چندین تئوری وجود دارد. طبق گزارش GLAAD، حدود 13 درصد از افراد به عنوان دوجنسگرا شناخته می شوند.


دوجنسگرا های متناوب: ممکن است با یک نفر رابطه برقرار کنند و بعد از پایان این رابطه، فرد دیگری را برای رابطه بعدی انتخاب کنند و بسیاری در آینده به سمت یک شریک زندگی بر می گردند.

دوجنسگرا های دورانی: عمدتاً دگرجنسگرا هستند، اما تنها در صورت عدم دسترسی به شرکای جنسی دیگر، شرکای جنسی یکسانی را انتخاب می کنند. مانند زمانی که در زندان هستند.

دوجنسگرایان رابطه همزمان: فقط با یک جنس رابطه اصلی دارند اما همزمان با افراد دارای جنس دیگری روابط معمولی یا ثانویه برقرار می کنند.

دوجنسگرا های مشروط: همجنسگرا هستند، اما برای یک هدف خاص به رابطه با جنسیت دیگر تغییر می کنند.

دوجنسگرا های عاطفی: با زنان و مردان رابطه عاطفی عمیقی دارند، اما فقط با یک جنس رابطه جنسی دارند.

دوجنسگرا های یکپارچه: بیش از یک رابطه اولیه همزمان دارند، یکی با یک مرد و دیگری با یک زن.

دوجنسگرا های اکتشافی: همجنسگرا هستند اما برای برآوردن کنجکاو با جنسیت دیگری رابطه برقرار کرده تا کشف کنند چه چیزی دوست دارند.

دوجنسگرای تفریحی: در درجه اول دگرجنسگرا هستند اما زمانی همجنسگرا یا لزبین هستند که تحت تأثیر مواد مخدر و / یا الکل باشند.

دوجنسی جدا شده: 100٪ همجنسگرا اما در گذشته یک یا چند تا تجربه جنسیت دیگری داشته است.

دوجنسگرا های نهفته: کاملاً همجنسگرا در رفتار، تمایل زیادی به رابطه جنسی با جنسیت دیگری دارند اما هرگز بر روی آن عمل نکرده اند.

دوجنسگرا های انگیزشی: زنهای مستقیمی که با زنان دیگر رابطه جنسی دارند تا از شریک زندگی مرد خود لذت ببرند.

بایسکشوال

بایسکشوال

تست تشخیص بایسکشوال

از کجا بفهمیم بایسکشوال هستیم؟ در نهایت تمایلات جنسی یک طیف است – این موضوع برچسب نمی خورد. و این بدان معنی است که هیچ کس نمی تواند بفهمد شما دوجنسگرا هستید یا نه.


یک روش مفید برای کشف اینست که: “اگر کسی یک جذابیت طولانی مدت در چندین جنس داشته باشد، می تواند دوجنسگرا باشد.”


زیست شناسی نقش بزرگی دارد! بیشتر دانشمندان قبول دارند که گرایش جنسی چیزی نیست که مردم آن را انتخاب کنند، بلکه چیزی است که ذاتی در فرد است.


ژنتیک نقش مهمی در گراش جنسی دارد. اگر فردی همجنسگرا باشد، به احتمال زیاد دارای اقوامی بوده که همجنسگرا بوده است.


درک فعلی این است که دوجنس گرایی ناشی از مکانیسم های مشابه همجنسگرا بودن یا لزبین است، درست همانطور که تصور می شود مکانیسم های بیولوژیکی وجود دارد که باعث می شود افراد همجنسگرا می شوند.


دوجنس گرایی یکی از بسیاری از گرایش های جنسی است

کسی که به عنوان دوجنسگرا شناخته می شود، تمایل به جذب هر دو زن و مرد است. کسی که دوجنس گرا است لزوماً مجبور نیست به مردان و زنان به یک اندازه علاقه داشته باشد، اما ممکن است به مردان نسبت به زنان یا زنان بیشتر از مردان علاقه داشته باشد.


جهت گیری جنسی تشخیص واضحی ندارد. غیر معمولی نیست که افراد به عنوان لزبین، همجنسگرا یا دوجنسگرا (LGB) شناخته شوند. در حقیقت ، تخمین زده می شود که حدود 4٪ از افراد به عنوان همجنسگرا  لزبین یا دوجنس گرا شناخته می شوند. و این تعداد رو به رشد است! بیشتر و بیشتر جوانان امروزی، نسبت به نسل های قبلی، LGB را مشخص می کنند. در حقیقت، تخمین زده می شود که بیش از 7٪  LGB را شناسایی کنند!


از نظر تاریخی، در گذشته افراد لزبین، همجنسگرا و دوجنسگرا مورد تبعیض قرار می گرفتند، به همین دلیل بسیاری از افراد در گذشته می ترسیدند جهت گیری های جنسی خود را بگویند. این نگرش تغییر کرده است. از آنجا که پذیرش تمایلات جنسی مختلف همچنان رو به افزایش است، تصور می شود که تعداد بیشتری از افراد آشکارا LGB را شناسایی می کنند.


DNA در گرایش جنسی نقش دارد

در حالی که ما دقیقاً نمی دانیم ژنها با جنسیت مرتبط هستند، اما واضح است که DNA نقش دارد.


دانشمندان دریافته اند که زنان و مردان دگرباش جنسی بیشتر از مردان و زنان دیگر دارای خواهر و مادر LGB هستند.


یکی از بهترین راه ها برای بررسی اینکه چقدر ژنتیک بر گرایش جنسی تأثیر می گذارد، نگاه به دوقلوها است. دوقلوهای همسان ژن های یکسانی دارند. اگر گرایش جنسی صرفاً ژنتیکی بود، انتظار داشتید که همه دوقلوهای یکسان دارای گرایش جنسی یکسان باشند. اگر عوامل محیطی دارای اهمیت باشند، ممکن است جهت گیریهای جنسی مختلفی داشته باشند.


دانشمندان در حال حاضر فکر می کنند که جهت گیری ممکن است به ژنهایی که سایر صفات خاص جنس را کنترل می کنند مرتبط باشد. بعید است “ژنهای مستقیم” ، “ژنهای همجنسگرا” ، “ژنهای لزبین” و “ژنهای دوجنسگرا” وجود داشته باشند. در عوض، ژنهایی وجود خواهد داشت که اندکی جهت گیری را در یک جهت یا جهت دیگر سوق می دهند. ممکن است که چندین ژن برای تصمیم گیری در مورد جهت گیری های جنسی ما با یکدیگر همکاری کنند.


شرایط بارداری ممکن است مهم باشد

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شرایطی که نوزادان قبل از تولد با آن روبرو هستند بر گرایش جنسی تأثیر می گذارد.


برخی مطالعات نشان می دهد که فرزندان کوچکتر نسبت به برادران بزرگترشان احتمالاً همجنسگرا هستند. شانس تولد پسر همجنسگرا یا دوجنسگرا بعد از یک پسر افزایش می یابد. این اثر تولد در بسیاری از جمعیت های مختلف دیده شده است. این “اثر برادر بزرگتر” نامیده می شود. با این حال به نظر نمی رسد داشتن یک خواهر بزرگتر شانس همجنسگرایی را افزایش دهد. این احتمال وجود دارد که هر فرزند یک پاسخ ایمنی جزئی در مادر ایجاد کند، که با هر فرزند پسر افزایش می یابد. به نظر می رسد ترتیب جهت تولد برای جهت گیری جنسی زنان اهمیتی ندارد، اما هورمون ها ممکن است مهم باشند.


برخی مطالعات حاکی از آن است که یک زن در معرض مقادیر بالای هورمونهای خاصی مانند تستوسترون در رحم احتمالاً لزبین یا دوجنسگرا است. مطالعات دیگر نشان می دهد که اگر سطح تستوسترون در دوران بارداری پایین باشد، ممکن است یک مرد همجنسگرا باشد. دوجنسگرا بودن می تواند نتیجه سطح متوسط ​​تستوسترون باشد.


یا شاید تستوسترون متفاوت با مغز این نوزادان اثر متقابل داشته باشد.  این احتمال وجود دارد که محیطهای مختلف حاملگی یا نسخه های مختلف DNA ممکن است باعث شود افراد همجنسگرا ، لزبین یا دوجنسگرا بیشتر شوند.


با اینحال اینها تنها در حد فرضیه است. ما اطلاعات کافی نداریم.


بایسکشوال هنوز هم یک حوزه تحقیقاتی فعال است

علل اصلی گرایش جنسی هنوز درک نشده است. تا حدودی، این بدان دلیل است که مطالعه بر روی آن دشوار است!


به دلیل تبعیض، قبلاً افراد نمی خواستند در پژوهش شرکت کنند و ممکن است در آینده تغییر کند.


مطالعات مربوط به افراد دوجنسگرا حتی غیر معمول تر از مطالعات با افراد همجنسگرا یا لزبین است، بنابراین در مورد این گروه کم مطالعه شده است. افراد دوجنسگرا اغلب با گروه های همجنسگرا / لزبین کنار می آیند، یا کاملاً از مطالعات خارج می شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد